Agadir oufella : projet grandiose

• Initiateur de la discussion Initiateur de la discussion saintjohn
  • Date de début Date de début
Oufella. Born In Tagadirt. 1965.

I took Little Adam to Oufella a couple of years ago .... They did a pretty good job restoring it. Wal Hamdo Lilah. ....

15-1.jpg

PS: I am NO tourist when I go to Tagadirt.

No Thank You GIF by Karen Civil

Let me list my direct cousins. Aicha. Asmaa. Najat. Aziza. Leila. Mina. Zohra. Souad. Haloma. And these are just the girls.

En effet, c'est vrmt bien dommage qu'il aient décidé de repeindre cette kasba .. en blanc !!!
cela dénature complètement le patrimoine historique dont elle fait partie.
celui qui a eu cette idée, à mon avis est qqn de tres peu inspiré, surtout d'histoire et de conservation de patrimoine.

Tkt Jimmy, je la visiterai inchaAllah à ta place .. ds qq jours :)
Salamalaykoum.
Les 2 avions restaurants qui devraient ouvrir bientôt à Oufella je n'apprécie pas trop.
Le complexe aquatique plutôt sympa pour les enfants, c'est dommage que la seule grande piscine soit réservée strictement aux femmes après seulement quelques semaines de fonctionnement l'été 2024.

I Am No Tourist In Tagadirt Or In Tassort. The Atlantic. My Atlantic.

Ma dad is a Souiri. Tassort. My grandma lived in Tassort but she was buried in Tagadirt. I was present for her funeral. I was a kid.

I always assumed my Grandma was a Berber and I asked my dad a few years ago and he tells me she was not.
But how come she spoke Berber fluently?

shocked suprised GIF

And Dad tells me: "Your grandma was an intelligent woman. She lived among the Berbers and she picked up the language ...."

Titrit Is From The Atlas Mountains. After I solve a challenging problem, I take a break
and I listen to Titrit. A little celebration and then BACK TO WORK.

Dernière édition:
Retour